My lubly buddies

Monday, June 25, 2012

Hari ini =='


Hari ni . Kenapa dgn hari ni ?
hurmm.. tak thula nak kata . Iqa mmg dh agak dr dulu lg.
Semua ni akan brlaku.
" Nenek kata : tuk dah tak larat nak keja."
"iqa: habis iqa mcm na?"
"Nenek: duit yg ad simpan. "
"iqa: tapi nenek kalau duit tu nak hbis. dia ttp akan habis. dia tak kan bertmbh"

Ya Allahhh.. Baru aku thu . susah nya hidup ni.
Hari ni iqa tak buleh nak sembunyikan semua masalah iqa.
Iqa takut. Bila iqa kata iqa nak keja. Depa semua tak bg . Habis tu ap yg buleh iqa buat?

Nenek... Tuk... Iqa syg nenek ngan tuk !!
Sbb ni laa iqa tak nak sambung blaja ! Iqa tak mau sshkan nenek.
Iqa tak mau satu ari nty... Semua org salahkan iqa !!
Iqa takut..

Sekarang ni bila iqa ssh . Tak da sape pun yg ambik kesah !
Ya allah !! Apa ujian yg kau bg kat aku ni???
Mampukah aku ??

Semua orang cakap senang . Iqa ni nak hadapi semua ni ???
Ada fikir ??

Depa pernah rsa susah iqa dlm kehidupan cm ni??
Kkdg hal ni bleh kacau mental iqa :'( tu kkdg iqa sakit kepala ya amat sesgt !!

Kan iqa cakap. Iqa ni bukan org senang . Dr iqa dduk ngan Ibu pn mmg hidup iqa ni dh susah !!
Iqa tak pernah rsa senang.
Kkdg iqa teringin mcam2 tapi cuma adalah angan2..

Tapi ayie yg byk tlong iqa . Dia bg iqa segala2 nya. Kasih syg.
Atie pn byk nasihat iqa. Atie thu, iqa syg atie sgt2. Walaupun kita pernah gaduh .
Iqa tak pernah aggp atie musuh.
Iqa anggp atie mcm adik iqa. Atie ngan iqa dh cam adk beradik.
Seumur hdup iqa iqa xprnah rsa ad adk brdik.
Iqa selalu seorang je.

Sebab pengalaman lalu dh byk mngajar kita erti kehidupan !

Iqa rasa terbeban sgt ! Haaaarrggghhhh!!
KKdg smpai iqa putus asa pn ad. Iqa ngiss sorg2.. Tak de sapa pn peduli !

Sampai iqa rsa diri iqa ni tak layak utk Allah.

Yaaa Allahhh.. Apa yg harus aku lakukan ni ?? bleh kah aku terus lari dr msalah ni atau biakan shj ???

8 comments:

Supermiza. said...

jangan fikir masalah. cari jalan. banyakkan berdoa. mengadu pada Allah..insyaAllah ada penyelasaian. jangan sesekali merungut dengan nasib diri.. ;)

Noor said...

Sy dah lalui smua tu..Alhamdulillah,hati kian tenang kini..saya pun xdpt smbung blajar sebab perkara mcm ni la..org pndai je ckp suruh smbung blajar,tapi perut kita..ada orang peduli ke?Apa pun kna ingat,ada orang lg susah dari kita.Muhasabah diri.Insyallah,hati kita tenang.

sekadar berkongsi.
http://loveprettydinda.blogspot.com/2012/03/aku-minah-kilang.html

zAtiE zAriTh said...

orang yang ade mak abh pon hidup sush jgk iqa .. atie pon hidup sush dari kecik smpi besar .. kdg2x atie selalu pk ade ke kesenagan untuk diri atie suatu hari nanti .. tapi ape yg atie mampu meraung sorg diri .. menangis sorg diri .. dan cuba hadapi semua nie dengan senyuman dan hati yang tenag .. ALLAH sje mengetahui masalah yang tersimpn dlm diri atie nie .. pi ape yg atie mampu buat sabar ~ setiap masalah mest ade jln pnyelasain .. biaq laa kite hidup sush skrg .. insyaALLAH mse ke hdpn nanti kite akan senang ... berdoa laa bnyak2x semoga kite kuat hadapi segala yg ditakdirkan oleh ALLAH .. :)

Iqa :) said...

to SUPERMIZA : tu lah yg sdg sy usahakan skrg :')

Iqa :) said...

to NOOR: saya harap sgt sesuatu yg tenang tu hdir dlm/ hdup sy. Tapi yg pasti lpas je iqa finish kn DIP iqa . Byk tnggjwb iqa yg kene laksana. Byk perkara iqa kene fikir..

Iqa :) said...

to ZATIE ZARITH: atie.. iqa pun fham sgt3 situasi atie.. iqa rasa kalau iqa tggl ngan ayh iqa pn . bnde yg sama yg brlaku kat atie jga akn brlaku kpda iqa. Tp skrg iqa yg plih jln ni utk kesorangan hgga keakhir nyaa.. Sbb tu iqa prlukan ayie utk brsama iqa hdpi semua ni. Dia bg iqa kekuatan. Kalau tak. Iqa dh lama jtuhh dr iqa skolah lg. Dia yg byk bntu iqa. :) Iqa pn brsyukur sgt jmpa kwn mcm atie. Thanks syg's..

Nur Emilya said...

saya doakan sis berjaya tak kira how it is :)

Iqa :) said...

Thanks Emily. Sis iqa try do the best ! :)

Princess Crown