My lubly buddies

Thursday, December 13, 2012

Kesedihan, kesunyian ini

Assalamualaikum, bonjour?
Setiap saat, setiap minit, setiap jam, setiap hari, setiap minggu dan setiap tahun.
Bagai semua pusing dan bermain dgn masa.
Seperti setiap detik kita sekarang pernah kita alami dahulu. 
Adakah Allah saw nk tnjuk dekat kita akan silap kita yg lalu dan mahu kita insafkan diri kita.
Betul kata semua orang, Allah sentiasa dekat dgn kita dan menjaga kita.
Tapi mampu kah sehelai kain putih yg sudah dilumuri oleh minyak hitam menjadi putih suci seperti kain yg baru dihasilkan.
Itu menjadi satu persoalan kpd iqa. Mampukah Mampukah???
Hmmp, now setiap solat mesti nk menitiskan air mata. Kenapa? Sbb kenangkan betapa byk perkara lagha yg pernah iqa buat semasa hidup didunia hampir 20tahun ni.
Ya Allah, betapa rugi nya diri ni.
Kalau diberi peluang oleh Allah saw, mahu iqa insafi diri ni lebih awal dari skrg ni.
Bila ingat itu, mulalah fikir.. masih ber nyawakah aku diesok hari?
Masih ada kah taubat utk aku? Layak kah aku ? Hmmp.
Ya Allah, sesungguh nya aku tahu kau sdg merancangkan sesuatu yg trbaik utk aku.
Permudahkan segalanya. Aku mohon. Amin.

Jgn lah kau biarkan kesedihan, kesunyian ini membelenggu diri aku .
#Speechless


No comments:

Princess Crown